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Date Posted : 2018-07-11

Branch Manager At The Airport

Job Overview

Professional Experience:

1+ years of management experience preferred
Customer Service, Management, and Sales Preferred Experience.
Experience in car rental, hospitality, or tourism a plus.
Familiarity with Lean / Six Sigma / Toyota Technical Management is an advantage.

Additional Details

Well known for our solid worldwide reputation, we are proud to be the largest car rental company. We know service excellence is built on our employees. We recognize that you are a unique individual and we understand that you value benefits and rewards that provide flexibility, choice, and control. Benefits to working here can include health benefits such as medical, dental, vision, tuition reimbursement, online learning and development, employee discounts, retirement plan and much more!
Join the winning team at a company whose reputation speaks for itself…
As a Location Manager, you have responsibility for one or more distinct areas of operation at our airport locations. A Location Manager oversees all of the personnel and operational functions of an airport location. You are responsible for managing a workforce, delivering quality customer service, scheduling adequate staff coverage, handling customer issues and requests, reviewing competitive situations and training new personnel.
In addition, you are responsible for the rental fleet at your location and the staff that maintains it. You need to be aware of daily and hourly reservation counts, car and model availability, preventive maintenance schedules, etc.
In your position as a Location Manager, you will move between these key areas of responsibility, learning the functions of each, and in that way gain a working, on-site knowledge of the business that can help you move to higher management career growth.
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Gérant de succursale aéroportuaire
Bien connu pour notre solide réputation mondiale, nous sommes fiers d'être la plus grande société de location de voitures. Nous savons que l'excellence du service repose sur nos employés. Nous reconnaissons que vous êtes un individu unique et nous comprenons que vous appréciez les avantages et les récompenses qui offrent la flexibilité, le choix et le contrôle. Les avantages à travailler ici peuvent inclure des avantages pour la santé tels que médical, dentaire, vision, remboursement des frais de scolarité, apprentissage et développement en ligne, rabais pour les employés, plan de retraite et bien plus encore!
Joignez-vous à une équipe gagnante, au sein d’une entreprise dont la renommée parle d’elle-même.
En tant que directeur de succursale de l'aéroport, vous êtes responsable d’un ou de plusieurs secteurs d’exploitation d’une de nos succursales aéroportuaires. Le gérant de succursale aéroportuaire supervise tout le personnel et les activités d’une succursale aéroportuaire. Vous êtes chargé de gérer une équipe, d’offrir un service à la clientèle de qualité, d’établir un horaire adéquat pour le personnel, de traiter les problèmes et les demandes des clients, d’examiner l’environnement concurrentiel et de former les nouveaux employés.
De plus, vous êtes responsable du parc de véhicules de location à votre succursale et du personnel qui en assure l’entretien. Vous devez être au courant du nombre de réservations quotidiennes et horaires, de la disponibilité des voitures et des modèles, des calendriers d’entretien préventif, etc.
Dans votre poste de gérant de succursale aéroportuaire, vous évoluerez entre ces principales sphères de responsabilité, apprenant les fonctions de chacune, de manière à acquérir une connaissance pratique de l’entreprise pouvant vous aider à faire progresser votre carrière et à accéder à des postes de gestion supérieurs.
Educational Background:

College Diploma or University Degree


Professional Experience:

1+ years of management experience preferred

Customer Service, Management, and Sales experience preferred.

Experience in car rental, hospitality, or tourism a plus.

Familiarity with Lean/Six Sigma/Toyota Management techniques is an advantage.


Skills:

Professionally direct employees including: training, setting expectations, follow up and corrective action.

Excellent communications skills with the ability to engage in verbal interactions with customers.

Strong sales skills.

Strong problem-solving and decision making skills.

Ability to project professional appearance.

Must have basic computer skills and knowledge of Microsoft Office programs.

Proficiency in English.

Must have a valid driver's license.


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Scolarité :

Diplôme d’études collégiales ou universitaires.


Expérience professionnelle :

Un an ou plus d’expérience en gestion, un atout.

Expérience en service à la clientèle, en gestion et dans la vente, un atout.

Expérience dans la location de voiture, l’hébergement ou le tourisme, un plus.

Connaissance des techniques de gestion Lean/Six Sigma/Toyota, un avantage.


Compétences :

Capacité de gérer des employés de façon professionnelle, par exemple : formation, établissement des attentes, suivi et mesures correctrices.

Excellentes compétences en communication et capacité d’entretenir une interaction verbale avec les clients.

Excellentes habiletés en vente.

Excellentes habiletés en résolution de problèmes et en prise de décisions.

Capacité de projeter une image professionnelle.

Connaissances et compétences de base en informatique, notamment des programmes Microsoft Office.

Maîtrise de l’anglais.

Doit posséder un permis de conduire valide.


* Remarque : La forme masculine est utilisée uniquement dans le but d'alléger le texte.

To apply for this position please visit http://www.jobsandcareersinc.com/jobs/view/1528299143.html

How To Apply

In Person:
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Employer Information
Canada Jobs and Careers
City:
Dorval
Province:
QC
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